اسمارتوم
اسمارتوم > مقالات قفل هوشمند > انواع قفل ضد سرقت درب منزل (چوبی، آهنی)
معرفی بهترین انواع قفل درب ضد سرقت منزل
فاطمه عباسی
29 بازدید

انواع قفل ضد سرقت درب منزل (چوبی، آهنی)

شاید شما هم جزو افرادی باشید که بخواهید امنیت درب ضد سرقت خود را به واسطه انتخاب بهترین قفل درب ضد سرقت افزایش دهید. در نگاه اول شاید این کار راحت باشد اما در واقع با وجود انواع قفل ضد سرقت درب منزل، احتمالا نیاز به یک راهنمای جامع داشته باشید.
می‌توان گفت انواع قفل مقاوم در برابر سرقت با توجه به شکل ظاهری، زبانه، برند و … به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که شما با توجه به نیاز خود می‌توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید. ما در این صفحه قصد داریم به صورت کامل به ویژگی و امکانات هر یک از انواع قفل درب ضد سرقت (ورودی ساختمان، چوبی، آهنی …) بپردازیم و به تمامی سوالات شما در محور انواع قفل ایمنی (ضد سرقت) پاسخ دهیم.

اهمیت اطلاع از انواع قفل ضد سرقت درب منزل

اگر با صرف بودجه زیاد بهترین و با دوام‌ترین درب ضد سرقت را هم برای خانه خود انتخاب کنید، این درب یک نقطه ضعف بزرگ خواهد داشت و آن نداشتن امنیت یا عدم امنیت قفل درب است.
در واقع می‌توان گفت هر چقدر هم که درب ضد سرقت با کیفیت باشد، سارقان می‌توانند از طریق راهکارهای مختلف قفل درب ضد سرقت را دستکاری کرده و درب را باز کنند. برای جلوگیری از این اتفاق تنها یک راه پیش روی شماست و آن هم استفاده از قفل غیر قابل سرقت و باکیفیت بالا است.

در واقع شناخت انواع قفل درب ضد سرقت از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که شما با انتخاب قفل درب ضد سرقت در حال تعیین میزان امنیت خانه و محل سکونت خود هستید. چنانچه یک قفل نامناسب و بی کیفیت بخرید، این شانس را به سارقان می‌دهید که درب خانه شما را باز کنند و اموال شما را به سرقت ببرند!! بنابراین خرید یک قفل برای درب به منظور افزایش امنیت آن کافی نیست!

انواع قفل درب ضد سرقت شامل چوبی و آهنی است.

بهترین قفل درب ضد سرقت برای دربها

در میان انواع قفل درب ضد سرقت انتخاب بهترین محصول به عواملی نظیر مکان استفاده از قفل، جنس درب ضد سرقت و حتی بودجه مدنظر بستگی دارد.
به اعتقاد متخصصین با توجه به مکان درب ضد سرقت و جنس درب، بهترین قفل برای درب ضد سرقت عبارتند از:

مکان قفل ضد سرقتبهترین نوع قفل ضد سرقت
قفل ضد سرقت درب اهنیقفل چنگکی، قفل مرکزی، قفل گاو صندقی، قفل هوشمند
قفل ضد سرقت درب چوبیقفل چنگکی، قفل مرکزی، قفل گاو صندقی، قفل هوشمند
قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمانیراق تک قفل
قفل ضد سرقت درب ورودی حیاطیراق تک قفل

اگر بودجه نسبتاً خوبی در اختیار دارید، قفل‌های هوشمند بهترین گزینه برای افزایش امنیت خانه شما هستند. در غیر این صورت می‌توانید بسته به شرایط از انواع قفل‌ها استفاده کنید. برای قفل‌های چوبی و آهنی خانه می‌توانید یک قفل با امنیت بالا نظیر قفل چنگکی، مرکزی یا گاوصندقی بخرید. اما برای درب ورودی ساختمان یا حیاط به دلیل تردد زیاد بهتر است از یراق تک قفل استفاده کنید. این محصولات در عین ماندگاری بالا بودجه زیادی برای تعویض نیاز ندارند.

همچنین انواع قفل درب ضد سرقت ایرانی و ترکیه در بازار موجود هستند. برندهای ترکیه کیفیت بالاتری دارند، اما برندهای ایرانی ارزان‌تر هستند. با این حال می‌توانید به یک قفل ضد سرقت ایرانی (البته دارای برند معتبر) اعتماد کنید.

پرفروش‌ترین مدل‌های قفل درب ضد سرقت چوبی و آهنی

انواع قفل‌های درب ضد سرقت براساس زبانه

یکی از اصلی‌ترین دسته بندی‌ها برای انواع قفل ضد سرقت درب منزل، دسته بندی این تجهیزات بر اساس نوع زبانه است.
انواع قفل درب ضد سرقت بر اساس زبانه به چندین مدل مختلف تقسیم می‌شوند که رایج‌ترین آنها عبارتند از:

  • قفل مولتی پوینت (مرکزی)
  • قفل هوکی شکل (چنگکی)
  • قفل مونو بلاک (3 یا 4 زبانه)
  • قفل گاو صندوق
  • قفل هوشمند

در ادامه هر یک از انواع قفل درب‌های ضد سرقت بر اساس نوع زبانه را بیشتر معرفی خواهیم کرد.

قفل مولتی پوینت (قفل مرکزی)

قفل مولتی پوینت یا قفل مرکزی از یک اهرم تشکیل شده است که شامل چندین قفل مجزا و مرتبط می‌باشد. هر قفل مجزا می‌تواند چندین زبانه داشته باشد، اما بیشتر این محصولات از سه قفل با 4 زبانه (12 زبانه) ساخته می‌شوند.
قفل مرکزی امکان قفل شدن به صورت عمودی و افقی را دارد، بنابراین در میان انواع بهترین قفل درب ضد سرقت از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

قفل هوکی شکل (چنگکی)

یکی دیگر از انواع قفل ضد سرقت درب منزل قفل چنگکی است که به آن قفل هوکی شکل هم گفته می‌شود. در این قفل زبانه‌ها به طوری ساخته شده‌اند که در صورت قفل شدن به شکل چنگک در هم فرو می‌روند و چفت می‌شوند.
از آنجا که این نوع قفل اولین بار توسط شرکت ترکیه‌ای هوک روانه بازار شد، به این نام نیز لقب گرفته است. قفل‌های هوکی شکل مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند.

قفل مونو بلاک (3 تا 4 زبانه)

یکی دیگر از انواع قفل ایمنی درب ضد سرقت، قفل مونو بلاک است که از دو قفل مجزا با ساختار متفاوت ساخته می‌شوند. هر یک از این قفل‌ها می‌توانند 3 یا 4 زبانه داشته باشند. این قفل‌ها با وجود مقاومت خوب امنیت پایین‌تری نسبت به نمونه‌های قبلی دارند.

قفل گاوصندوقی درب ضد سرقت

قفل گاو صندوقی هم یکی دیگر از انواع قفل درب ضد سرقت است که توپی و سیلندری ندارد. در این مدل قفل‌های ضد سرقت کلید مستقیما به داخل قفل فرو می‌رود و باز و بسته کردن قفل را انجام می‌دهد. همانطور که مشخص است این قفل‌ها مخصوص گاوصندوق ها هستند، به همین دلیل به آنها قفل گاوصندوقی گفته می‌شود. این نوع از تجهیزات نیز به معنای واقعی کلمه امن هستند.

انواع قفل ضد سرقت درب منزل (چوبی، آهنی)

قفل درب ضد سرقت هوشمند

به جرات می‌توان ادعا کرد بهترین قفل درب ضد سرقت قفل هوشمند یا قفل دیجیتال است. قفل هوشمند امکانات متعددی دارد اما شاید اصلی‌ترین مزیت آن این باشد که باز و بسته کردن آن بدون کلید انجام می‌شود. از آنجا که اساس باز کردن قفل هوشمند درب ضد سرقت سیستم ورود رمز عبور، کارت، اثر انگشت و … است، اساساً هیچ راه نفوذی جهت ایجاد اختلال در امنیت یا هک این تجهیزات وجود ندارد.
ناگفته نماند که قفل‌های هوشمند درب ضد سرقت به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در لیست زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • قفل لمسی درب ضد سرقت
  • قفل درب ضد سرقت کارتی
  • قفل تشخیص چهره
  • قفل ضد سرقت رمزی
  • قفل درب ضد سرقت آژیر دار

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قفل‌های ضد سرقت هوشمند می‌توانید مقاله دستگیره هوشمند چیست؟ را مطالعه کرده و با مزایا آن آشنا شوید.

انواع قفل ضد سرقت درب منزل (چوبی، آهنی)

انواع قفل درب ضد سرقت براساس شکل ظاهری

قفل‌های ضد سرقت تنها بر اساس تعداد و شکل زبانه دسته بندی نمی‌شوند. این تجهیزات بر اساس موارد دیگری قابل طبقه‌بندی هستند از آنجایی که در لیست زیر به انواعی از قفل‌ها اشاره شده است که ظاهرا با یکدیگر متفاوت هستند، ما لیست زیر را با هدف آماده سازی دسته دیگری از قفل‌ها براساس شکل ظاهری نام گذاری کرده‌ایم.

انواع قفل‌های امنیتی درب ضدسرقت براساس شکل ظاهری، به شرح زیر است:

  • قفل کتابی ضد سرقت
  • قفل شب بند درب ضد سرقت
  • قفل پستچی درب ضد سرقت

در ادامه هر یک از انواع و اقسام قفل‌های درب ضد سرقت بر اساس شکل ظاهری را معرفی می‌کنیم.

قفل کتابی ضد سرقت

یکی از اشکال قفل‌ها که شبیه به یک کتاب یا دفترچه است، قفل کتابی نامیده می‌شود. این نوع قفل بر خلاف ظاهر به نسبت ساده خود سیستم پیچیده‌ای دارد و برای نگهداری و حفاظت از اشیای ارزشمند بهترین گزینه است.

قفل شب بند درب ضد سرقت

قفل شب بندی یک قفل مکانیکی است که معمولا بدون هیچگونه کلیدی عرضه می‌شود. این مدل قفل نیز روی پشت درب سوار شده و امنیت درب ضد سرقت را خصوصا در نیمه شب تامین می‌کند.

قفل پستچی درب ضد سرقت

قفل‌های پستچی ضمن اهدای ظاهری زیبا به محیط خانه امنیت آن را افزایش می‌دهند. این قفل ها از باز شدن بیش از حد درب خانه جلوگیری می‌کنند. البته باید اذعان کرد امنیت آنها خیلی زیاد نیست و شاید با یک ضربه ضعیف شکسته شود.

انواع قفل ضد سرقت درب منزل (چوبی، آهنی)

انواع برند قفل ضد سرقت درب منزل

در اینجا لازم است انواع قفل ضد سرقت درب منزل را از لحاظ برند سازنده هم بررسی کنیم. بهترین برندهای سازنده قفل درب ضد سرقت عبارتند از:

  • قفل ضد سرقت کاله ترکیه
  • قفل ضد سرقت DAF ترکیه
  • قفل ضد سرقت Mottura ایتالیا
  • قفل ضد سرقت Securemme ایتالیا
  • قفل ضد سرقت apecs روسیه
  • قفل ضد سرقت DESI ترکیه
  • قفل ضد سرقت Yale ترکیه

انتخاب هر یک از برند انواع قفل‌ها می‌تواند با توجه به نوع قفل انتخابی متفاوت باشد به عنوان مثال ممکن است در یک نوع برند قفل هوشمند از کیفیت بالایی برخوردار باشد اما قفل هوکی دارای کیفیت پایین‌تری باشد!

اگر به دنبال خرید بهترین قفل درب ضد سرقت هستید، بهتر است قفل خود را از بین برند‌هایی که در بالا لیست شده‌اند، انتخاب کنید.

انواع برند قفل ضد سرقت درب منزل شامل روک، یال و سامسونگ است.

قفل ریموتی درب ضد سرقت

از میان انواع قفل درب ضد سرقت قفل‌های ریموتی طرفداران خاص خود را دارند. این نوع از قفل‌های امنیتی روی تمام درب‌های ضد سرقت از جمله درب‌های چوبی نصب می‌شوند، اما مزیت اصلی آنها باز و بسته شدن درب با استفاده از ریموت است.
این محصولات شما را از باز و بسته کردن قفل با استفاد از کلید بی نیاز می‌کنند. در واقع قفل‌های ریموتی تا حدودی شبیه به قفل‌های هوشمند هستند.

قفل کلید دار درب ضد سرقت

با وجود پیشرفت صنعت قفل و روی کارآمدن قفل‌های هوشمند که برترین تکنولوژی حال حاضر هستند، همچنان قفل‌های کلید دار ضد سرقت (برای استفاده در برخی از مکان‌ها) متقاضیان بسیاری دارند. این نوع قفل‌ها در مدل‌های مختلف قابل خریداری می‌باشند. ویژگی بارز آنها باز و بسته شدن درب با کلید است (نوعی که بسیاری از افراد نیز همچنان به دنبال آن هستند).
اگرچه تاکنون نسبت به چند سال قبل، قفل‌های کلید دار یا سوئیچی پیشرفته‌تر و مجهز‌تر شده‌اند، اما از لحاظ امنیتی به پای قفل‌های هوشمند نمی‌رسند.

قفل درب ضد سرقت دارای کلید و ریموت است.

قفل مخفی درب ضد سرقت

قفل مخفی همان قفل مرکزی یا قفل مولتی پوینت است که در دسته بندی قفل‌های کلید دار قرار می‌گیرد. این تجهیزات همانطور که قبلا اشاره کردیم، از سه ناحیه باعث قفل شدن درب می‌شوند. از آنجا که افراد علی الخصوص سارقین قادر به تماشای سه قفل در درب نیستند، به این نوع قفل ها قفل مخفی گفته می‌شود. استفاده از این تجهیزات امنیت خانه را تا حد زیادی ارتقا می‌دهد.

قفل برقی درب ضد سرقت

در نهایت یکی از انواع قفل‌ها که در بازار احتمالا نام آن را شنیده‌اید، قفل‌های برقی هستند. این قفل‌ها همان قفل‌های ریموتی می‌باشند، چرا که با استفاده از برق و با فرمان ریموت یا کنترل، قفل را باز و بسته می‌کنند. بنابراین هرگاه اسم های قفل برقی و قفل ریموتی را شنیدید، در واقع شما در حال شنیدن نام یک محصول هستید.

قفل ضدسرقت درب چوبی

قفل‌های ضد سرقت برای درب‌های چوبی به‌خصوص اهمیت ویژه‌ای دارند. این قفل‌ها به‌ویژه بر روی درب‌های اتاقی و درب‌های ورودی ساختمان نصب می‌شوند. قفل‌های کلیدی و مکانیکی ضد سرقت از رایج‌ترین انواع موجود در بازار هستند. اگرچه سطح امنیتی این قفل‌ها به اندازه قفل‌های دیجیتال، کارتی یا اثر انگشتی نیست، اما از کیفیتی برخوردارند که امنیت مناسبی را فراهم می‌کنند و برای بسیاری از فضاهای مسکونی انتخاب خوبی به شمار می‌روند. به طور کلی، قفل‌های ضد سرقت بیشتر به عنوان قفل درب چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قفل ضد سرقت درب چوبی معمولاً از جنس فولاد ضد زنگ یا سایر مواد مقاوم ساخته می‌شوند تا در برابر ضربه، اهرم‌کاری و سوراخ‌کاری مقاوم باشند. هنگام انتخاب قفل ضد سرقت برای درب چوبی، باید مطمئن شوید که قفل به‌خوبی با جنس و طراحی درب سازگار باشد تا حداکثر امنیت را فراهم کند.

قفل‌های ضد سرقت برای درب‌های چوبی اهمیت ویژه‌ای دارند.

انتخاب بهترین قفل درب ضد سرقت با اسمارتوم

با انواع قفل درب ضد سرقت نظیر مولتی پوینت (مرکزی)، هوکی شکل (چنگکی)، مونو بلاک (3 یا 4 زبانه)، گاو صندوقی و هوشمند آشنا شدیم. همچنین بهترین قفل درب ضد سرقت از لحاظ برندهای موجود در بازار را بررسی کردیم. اکنون شاید هیچ سوالی درباره انواع قفل مقاوم در برابر سرقت در ذهن شما باقی نمانده باشد. اما نکته‌ای که برای بسیاری از خریداران بعد از آشنایی با انواع قفل ضد سرقت درب منزل حل نشده باقی می‌ماند، این است که سرانجام چه قفلی برای امن کردن خانه و محل کار بخریم؟
اگر همچنان در انتخاب بهترین قفل غیر قابل سرقت برای افزایش ایمنی خانه خود دچار شک و تردید هستید، ایرادی ندارد! به هر حال شما هیچ تخصصی در این زمینه ندارید. اما شما می‌توانید با برقراری تماس با کارشناسان ما در اسمارتوم اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه کسب کنید و در نهایت یک خرید بی نقص و رضایت بخش داشته باشید. برای شروع مشاوره با شماره های موجود در پایین همین صفحه تماس بگیرید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها