اسمارتوم
اسمارتوم > مقالات قفل هوشمند > مقایسه قفل کارتی و قفل رمزی
قفل کارتی بهتر است یا قفل رمزی؟
فاطمه عباسی
16 بازدید

مقایسه قفل کارتی و قفل رمزی

قفل هوشمند به دلیل برخورداری از سیستم کنترل ورود پیشرفته امنیت بالایی در خانه و محل کار ایجاد می‌کند. سیستم کنترل ورود این قفل‌ها بسته به مدل قفل می‌تواند رمز عبور، کارت، اثر انگشت یا حتی تشخیص چهره باشد. اما در میان این سیستم‌ها قفل‌هایی با  رمز عبور و کارت جزو محبوب‌ترین‌ها هستند.

به طور کلی به قفلی که با وارد کردن رمز عبور باز می‌شود، قفل رمزی می‌گویند. به قفلی که با کارت باز می‌شود هم قفل کارتی اطلاق می‌گردد. هرچند اکثر مدل‌های قفل هوشمند موجود در بازار از دو یا چند سیستم کنترل ورود برخوردار هستند، اما یک سوال اساسی برای علاقه‌مندان به این تکنولوژی این است که قفل کارتی بهتر است یا قفل رمزی؟ ما در این صفحه با توجه به نظر متخصصان اسمارتوم به این به صورت شفاف سوال پاسخ خواهیم داد.

معظل انتخاب قفل متناسب با نیاز

بسیاری از افراد در زمان خرید قفل‌های هوشمند سردرگم می‌شوند! با توجه به جدید بودن تکنولوژی قفل هوشمند و پایین بودن اطلاعات فنی درباره آنها، این مسئله چندان عجیب نیست. با نگاه به قفل های دیجیتال موجود در بازار احتمالاً به اصل مطلب پی ببریم. انواع و اقسام قفل با سیستم کنترل ورود متفاوت در بازار یافت می‌شوند که می‌تواند انتخاب یکی از آنها را چالش برانگیزتر نماید.

برخی از قفل‌ها با رمز باز می‌شوند، برخی از آنها با کارت و برخی دیگر با استفاده از اثر انگشت یا تشخیص چهره. در میان قفل‌های هوشمند می‌توان گفت قفل کارتی و قفل‌ رمزی پای ثابت این تجهیزات به شمار می‌روند، به طوری که هر قفل حداقل یکی از آنها را به عنوان سیستم کنترل ورود خود پوشش می‌دهد.
برای خارج شدن از این سردرگمی و انتخاب بهترین قفل الکترومکانیکی باید اطلاعات خود را درباره انواع قفل هوشمند افزایش دهید.

مقایسه قفل کارتی و قفل رمزی

قفل کارتی بهتر است یا قفل رمزی؟ دو گزینه پیش رو!

تفاوت قفل کارتی و قفل رمزی واضح و مشخص است! یکی با ورود رمز عبور باز می‌شود، دیگری با اسکن نمودن کارت جلوی دستگاه. اما همین مسئله باعث شده تمایزات گسترده‌تری میان قفل های کارتی و قفل های رمزی ایجاد شود.
در صورت استفاده از قفل رمزی همیشه دغدغه فراموش کردن رمز را دارید. اما دیگر نیازی به حمل و نقل یک کارت اضافی در جیب یا کیف پولتان نخواهید داشت. همچنین خیالتان از گم شدن کارت راحت است، چرا که شما برای باز کردن قفل تنها باید رمز وارد کنید.

از طرفی اگر از قفل کارتی استفاده می‌کنید، با وجود اینکه دغدغه فراموش کردن رمز عبور را ندارید، اما همیشه این استرس برای شما وجود دارد که نکند کارت قفل را گم کرده باشید؟ آیا اصلاً هنگام خروج از خانه کارت خود را برداشته‌اید؟ همان نگرانی و تنش‌هایی که در استفاده از یک قفل کلیدخور هم وجود داشت.

البته یکسری از نکات ریز اما مهم هم وجود دارد. برای مثال وارد کردن رمز در مقابل دیدگان افراد مختلف از لحاظ امنیتی مشکل آفرین است. چرا که افراد می‌توانند رمز شما را حفظ کنند. با این حال برخی از مدلها با برخورداری از سیستم تابع خیالی به این مشکل در قفل های رمزی پایان داده‌اند.

مقایسه قفل کارتی و قفل رمزی

جدول مقایسه قفل رمزی و کارتی

در جدول زیر به مقایسه قفل کارتی و رمز از لحاظ فاکتورهای مختلف پرداخته‌ایم. در واقع جدول زیر شباهت و تفاوت میان یک قفل هوشمند رمزی و یک قفل هوشمند کارتی را به خوبی نشان می‌دهد:

قفل رمزی در مقابل قفل کارتی

فاکتورقفل کارتیقفل رمزی
میزان امنیت10/910/8.5
عملکردعالیعالی
راحتی در استفادهنسبتا آسانآسان
ظاهرسادهدارای پنل لمسی یا دکمه‌ای
آپشنبسته به مدلبسته به مدل
انواعتماس مستقیم، RFIDبدون دستگیره، دیجیتال
قیمتبسته به مدلبسته به مدل

کارتی و رمزی،متناسب با کدام نیاز؟

با توجه به ویژگی‌های قفل کارتی و رمزی می‌توان گفت اگر شما فردی هستید که با حمل کردن یک وسیله یا قطعه مثل کارت مشکل دارید، بهتر است دست روی قفل رمزی بگذارید. اما اگر آدم فراموش کاری هستید و احتمال می‌دهید فردا روزی رمز قفل یادتان برود، باید به جای قفل رمزی یک قفل کارتی بخرید و خیال خودتان را راحت کنید.

نکات مهم قبل از انتخاب قفل کارتی یا رمزی

همانطور که گفتیم، پاسخ به سوال قفل کارتی بهتر است یا قفل رمزی کاملاً به خواسته و نیاز شما بستگی دارد. اما در زمان انتخاب و خرید یک قفل هوشمند حتما به نکات زیر (نظر کارشناسان) هم توجه داشته باشید:

  • اگر بودجه کافی دارید، از قفل هایی با چند سیستم کنترل ورود استفاده کنید. برخی از قفل ها به صورت همزمان 4 سیستم رمز عبور، کارت، اثر انگشت و تشخیص چهره را پشتیبانی می‌کنند که به آنها قفل فول آپشن می‌گویند.
  • هر قفل، چه رمزی چه کارتی، تنها از تعداد خاصی رمز یا کارت پشتیبانی می‌کند. بنابراین در زمان خرید این تجهیزات به تعداد کاربران توجه نمایید.
  • هر قفل امکانات متفاوتی دارد، چه رمزی باشد چه کارتی! سیستم تابع خیالی، سیستم ضد حریق، قفل کودک، تصویربرداری، قابلیت کنترل از راه دور، قفل اتوماتیک، کنترل از راه دور و … از مهمترین امکانات یک قفل هستند که در زمان خرید باید با توجه به نیاز خود به آنها توجه کنید.
  • قفل هوشمند ضامن امنیت و آسایش شما است، بنابراین در زمان خرید کیفیت را فدای قیمت این محصولات نکنید.
  • اگر با حمل اشیا مثل کارت مشکل دارید و همزمان احتمال فراموش کردن رمزتان هم وجود دارد، می‌توانید قفل هوشمندی بخرید که هم رمز کارتی دارد، هم رمزی.

اگر در انتخاب قفل دیجیتال دقت نکرده و از برندهای متفرقه خرید کنید، ممکن است در آینده قفل شما دچار مشکل و خرابی‌های جبران ناپذیری شود. در نتیجه مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین تعمیر قفل دیجیتال و حتی تعویض خواهید شد. اما نگران نباشید در هر حال پشتیبانان اسمارتوم شما را در این راه به بهترین شکل ممکن همراهی خواهند کرد.

مقایسه قفل کارتی و قفل رمزی

نیاز به راهنمایی دارید؟ مشاوره بگیرید

بدون شک فناوری قفل های هوشمند یک فناوری پیچیده و پر چالش است. بنابراین اینکه با پاسخ به یک سوال بتوان اقدام به خرید بهترین قفل نمود اصلا منطقی نیست. قطعا برای خرید این سری از تجهیزات هوشمند نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید.

اگر با ما موافق هستید، نگران نباشید! تیم فروش اسمارتوم همواره آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما عزیزان است. کافی است به صورت تلفنی یا حضوری با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را در خرید قفل دیجیتالی راهنمایی نمایند.

مقایسه قفل کارتی و قفل رمزی

انتخاب قفل مناسب را جدی بگیرید! اسمارتوم در کنار شماست

قفل هوشمند تکنولوژی جدید و فوق العاده برای هوشمندسازی خانه است. اگرچه این محصولات به ارتقای امنیت خانه کمک زیادی می‌کنند، اما در انتخاب انها باید هوشمندانه عمل کرد. انتخاب یک قفل هوشمند (دیجیتال) بی کیفیت، نامناسب یا متضاد با خواسته‌های شما نه تنها جالب نیست، بلکه می‌تواند مشکل آفرین باشد.
اینکه قفل رمزی بهتر است یا کارتی تنها یکی از مواردی بود که در زمان خرید این سری از قفل ها باید بدان توجه کنید. بسیاری از مسائل هم در خرید این تجهیزات کلیدی و مهم می‌باشند. اسمارتوم در کنار شماست تا شما را برای انتخاب بهترین قفل کمک نماید. چنانچه تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر دارید از طریق شماره‌های پایین همین سایت با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار در رابطه با قفل کارتی بهتر است یا قفل رمزی

قفل‌های کارتی و رمزی تا چه حد مقاوم به هک و دستکاری هستند؟

هر دو نوع قفل به طور معمول از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای برای جلوگیری از هک و دستکاری استفاده می‌کنند. با این حال، امنیت نهایی به کیفیت ساخت و استفاده از استانداردهای امنیتی بستگی دارد.

کدام نوع قفل برای محیط‌های پرتردد مناسب‌تر است؟

قفل‌های کارتی معمولاً برای محیط‌های پرتردد مانند هتل‌ها، شرکت‌ها و مجتمع‌های اداری مناسب‌تر هستند، زیرا امکان دسترسی سریع و بدون نیاز به وارد کردن رمز را فراهم می‌کنن

قفل‌های کارتی و رمزی تا چه حد مقاوم به هک و دستکاری هستند؟

هر دو نوع قفل به طور معمول از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای برای جلوگیری از هک و دستکاری استفاده می‌کنند. با این حال، امنیت نهایی به کیفیت ساخت و استفاده از استانداردهای امنیتی بستگی دارد.

کدام یک امنیت بیشتری دارد، قفل کارتی یا قفل رمزی؟

هر دو نوع قفل امنیت بالایی دارند، اما امنیت قفل رمزی به دلیل عدم نیاز به حمل کلید یا کارت که ممکن است گم یا دزدیده شود، بالاتر است. از طرف دیگر، قفل کارتی ممکن است کمتر در معرض حدس زدن و سوءاستفاده از رمز قرار گیرد.

کدام نوع قفل کاربری آسان‌تری دارد؟

قفل کارتی با یک کارت ساده باز می‌شود و استفاده از آن برای بسیاری از افراد آسان‌تر است، به خصوص برای افرادی که با تکنولوژی‌های دیجیتال آشنایی کمتری دارند. قفل رمزی نیازمند به خاطر سپردن رمز عبور است که ممکن است برای برخی دشوار باشد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها