اسمارتوم
اسمارتوم > مقالات گاوصندوق دیجیتال > مقایسه گاوصندوق دیجیتال و ساده
گاوصندوق دیجیتال بهتر است یا ساده؟
فاطمه عباسی
18 بازدید

مقایسه گاوصندوق دیجیتال و ساده

گاو صندوق مکانیکی یا گاوصندوق هوشمند (گاوصندوق دیجیتال بهتر است یا ساده)؛ کدام محصول برای حفاظت از مدارک و اشیا گزینه بهتری است؟ گاوصندوق‌های ساده و سنتی از یک ولوم چرخان برای باز و بسته کردن قفل استفاده می‌کنند. اما نسل جدید گاوصندوق‌ها بسیار پیشرفته‌تر هستند. گاوصندوق‌های دیجیتال با استفاده از ورود رمز عبور یا اثر انگشت کار می‌کنند و حتی بدون کلید باز می‌شوند. تفاوت‌ها و شباهت‌های زیادی میان این دو نوع گاوصندوق وجود دارد که قبل از خرید باید حتما از آنها اطلاع داشته باشید.

در این مقاله به قیاس گاوصندوق دیجیتالی با سنتی خواهیم پرداخت. مسلما مقایسه محصولات الکترونیکی و مکانیکی راهنمای خوبی برای خرید گاوصندوق خواهد بود. با ما همراه باشید.

جدول بررسی گاوصندوق هوشمند نسبت به ساده

در جدول زیر به مقایسه گاوصندوق دیجیتالی و گاوصندوق مکانیکی از جنبه‌های مختلف پرداخته‌ایم. در این مقایسه گاوصندوق‌ها را از لحاظ نوع، امکانات، نحوه عملکرد، کاربرد، امنیت، مزایا، معایب و قیمت مورد ارزیابی قرار داده‌ایم.

مقایسه گاوصندوق مکانیکی و گاوصندوق هوشمند:

پارامترگاوصندوق مکانیکیگاوصندوق هوشمند
انواعکلیدی، ترکیبیرمزی، کارتی، اثر انگشتی، تشخیص چهره
امکاناتسطحیگسترده
نحوه عملکردبر اساس چرخش اهرمبر اساس سیستم هوشمند دستگاه
کاربردخانه، محل کار، ادارهخانه، محل کار، اداره، بانک، هتل و …
امنیتضعیفبالا
مزایاعدم نیاز به باتری، اطمینان بالا، کیفیت مناسبسرعت عمل، راحتی، امنیت بالا
معایبامنیت پایین، شکستن قفلفراموش رمز، نقص در عملکرد، فعالیت با باتری
قیمتپایینبالا

در ادامه هر یک از پارامترهای بالا را بیشتر توضیح خواهیم داد.

مقایسه انواع گاوصندوق مکانیکی و هوشمند

گاوصندوق‌ها به دو دسته مکانیکی و هوشمند طبقه بندی می‌شوند؛ مدل‌های مکانیکی خود دو نوع دارند. نوع اول گاوصندوق‌هایی هستند که تنها با کلید باز می‌شوند، اما در نوع دوم گاوصندوق به صورت ترکیبی با کلید و چرخاندن ولوم باز می‌گردد.

این درحالی است که گاوصندوق دیجیتالی با استفاده از سیستم کنترل ورود هوشمند کار می‌کند. با توجه به سیستم پیش فرض این گاوصندوق‌ها به انواع مختلف کارتی، رمزی، اثر انگشتی و تشخیص چهره تقسیم می‌شوند.

تفاوت امکانات گاوصندوق هوشمند با سنتی

گاوصندوق دیجیتال بهتر است یا ساده؛ به طور کلی گاوصندوق سنتی تنها یک جعبه بزرگ برای محافظت از اسناد و مدارک است. به جرات می‌توان اینطور بیان کرد که این ابزار امکانات خاصی ندارد! اما یک گاوصندوق هوشمند از امکانات به مراتب بیشتری برخوردار است. سیستم کنترل از راه دور، قفل اتوماتیک، آژیر ضد سرقت، سیستم گلس لاک، سیستم تاخیر و … تنها بخشی از امکاناتی است که یک گاوصندوق دیجیتال از آن بهره می‌برد.

گاوصندوق دیجیتال نسبت به گاوصندوق سنتی مزایای بسیاری دارد.

تمایز عملکرد گاوصندوق های سنتی و جدید

دو گاوصندوق قدیمی و جدید از لحاظ نحوه عملکرد هم تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. گاوصندوق‌های قدیمی به وسیله یک اهرم چرخان باز و بسته می‌شوند. حتما نحوه عملکرد این تجهیزات را در فیلم ها مشاهده کرده‌اید.

اما یک گاوصندوق مدرن با استفاده از رمز عبور یا اثر انگشت باز می‌شود. در واقع این مدل از محصولات بر اساس سیستم الکترونیکی کار می‌کنند.

مقایسه کاربرد گاوصندوق مکانیکی و الکترونیکی

این دو گاوصندوق از لحاظ کاربرد هم با هم فرق می‌کنند. گاوصندوق های مکانیکی برای استفاده در خانه یا محل کار ساخته شده‌اند. اما آنها را نمی‌توان در مراکز خاص مثل بانک یا هتل استفاده نمود. دقیقا بر عکس گاوصندوق های هوشمند. این تجهیزات را می‌توان در هر جایی اعم از خانه، محیط کار، بانک، هتل و … به کار گرفت و از استفاده از آنها لذت برد.

مقایسه امنیت گاوصندوق دیجیتال و ساده

تفاوت گاوصندوق‌های دیجیتال و سنتی از لحاظ امنیتی بسیار زیاد است. با یک مقایسه ساده می‌توان فهمید امنیت یک گاوصندوق هوشمند از نمونه مکانیکی آن بسیار بیشتر می‌باشد. این مدل از تجهیزات با داشتن امکانات مختلف نظیر سیستم پیشرفته برای باز کردن قفل، آژیر هشدار، ارسال پیام هشدار به مالک گاوصندوق و … امنیت فوق العاده را ارائه می‌دهند.

بررسی مزایای گاوصندوق های هوشمند و ساده

گاو صندوق های هوشمند از مزایای زیادی برخوردار هستند که سرعت عمل، راحتی، امنیت بالا و … از مهمترین انها می‌باشد. اما یک گاوصندوق مکانیکی مزایای نسبتا متفاوتی دارد. شاید نقطه قوت این محصولات عدم نیاز به باتری باشد.
علاوه بر آن این محصولات کیفیت و اطمینان بالایی دارند که توانسته‌اند بیش از یک قرن مورد توجه مشتریان قرار بگیرند.

گاوصندوق دیجیتال نسبت به مدل ساده آن قابل استفاده در مکان های مختلف است.

بررسی معایب گاوصندوق های الکترونیکی و مکانیکی

بهتر است جهت بررسی این که گاوصندوق دیجیتال بهتر است یا ساده به مقایسه این دو نوع محصول از لحاظ عیب و ایراد بپردازیم. به طور کلی امنیت پایین بزرگترین ایراد مدل‌های سنتی است. در این گاوصندوق های ضعف امنیتی وجود دارد، چرا که سارقان می‌توانند به راحتی قفل آن را بشکنند و به محتویات داخل آن دسترسی پیدا کنند.

اما گاوصندوق‌های مدرن هم چندان بی عیب نیستند. آنها به باتری وابسته می‌باشد و حتی در صورت فراموشی رمز باز کردن آنها بسیار دشوار می‌شود.

تفاوت قیمت گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال

در نهایت باید گفت یک محصول هوشمند که با تکنولوژی روز و امکانات متنوع تهیه می‌شود، مسلما قیمت بالاتری هم خواهد داشت. بنابراین اینکه قیمت یک گاوصندوق هوشمند از گاوصندوق مکانیکی بیشتر باشد، طبیعی است و جای تعجب ندارد.

گاوصندوق دیجیتال بخریم یا ساده؟

در این مقاله به طور کامل به مقایسه گاوصندوق دیجیتال و سنتی پرداختیم. بدون شک هر یک از این محصولات برای طیف خاصی از افراد مناسب هستند. اگر به دنبال امنیت بالا هستید، گاوصندوق هوشمند بهتر است. اما اگر بودجه خرید برایتان اولویت دارد، شاید باید به فکر خرید گاوصندوق معمولی باشید.

اما یک مسئله را در زمان خرید گاوصندوق فراموش نکنید! گاوصندوق های دیجیتالی با وجود قیمت زیاد امنیت فوق العاده‌ای دارند. بنابراین اگر به دنبال انتخاب سیف باکس امنیتی هستید، بهتر است یک گاوصندوق هوشمند بخرید.

برای آشنایی بیشتر با مدل‌ها می‌توانید از محصولات گاوصندوق دیجیتال اسمارتوم دیدن نمایید.

گاوصندوق دیجیتال نسبت به مدل ساده دارای دسترسی رمزی و اثر انگشتی است.

بهترین برندهای گاوصندوق دیجیتال و مکانیکی

برای انتخاب بهترین برندهای گاوصندوق دیجیتال و مکانیکی، باید به چند عامل توجه کنید: امنیت، کیفیت ساخت، خدمات پس از فروش و قیمت. در زیر لیستی از برخی برندهای معتبر در هر دسته آورده شده است:

برندهای گاوصندوق دیجیتال:

  1. SentrySafe
  2. philips
  3. Yale
  4. Chubbsafes

بهترین برندهای گاوصندوق مکانیکی:

  1. AMSEC (American Security)
  2. Burg-Wächter
  3. MESA Safe
  4. Delfin

برای انتخاب بهترین گاوصندوق، توصیه می‌شود که نیازهای خاص خود را بررسی کرده و با توجه به آن‌ها گاوصندوق مناسب را انتخاب کنید. همچنین، بررسی نظرات کاربران و مشاوره با کارشناسان امنیت نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

بهترین برند گاوصندوق دیجیتال با توجه به کیفیت و خدمات ارائه دهنده تعیین می شود.

خرید گاوصندوق دیجیتال (هوشمند)؛ شرکت اسمارتوم

در این مطلب تا جای ممکن به این اشاره شده که گاوصندوق دیجیتال بهتر است یا ساده؟ اگر به فکر خرید یک گاو صندوق همه فن حریف هستید، باید یک گاوصندوق هوشمند بخرید. اسمارتوم نمایندگی فروش انواع گاوصندوق دیجیتال در کشور است. شما می‌توانید برای خرید این محصولات با کارشناسان ما مشورت کنید تا شما را برای خرید بهترین محصول با توجه به نیازهایتان راهنمایی کنند.
با ثبت سفارش گاوصندوق الکترونیکی از اسمارتوم ضمن دریافت مشاوره و بهره مندی از پشتیبانی می‌توانید از خدمات نصب هم بهره مند شوید. شما می‌توانید انواع گاوصندوق را به صورت حضوری از نمایشگاه ستارخان و به صورت آنلاین از سایت اسمارتوم خریداری کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها